• Koło matematyczne w szkole podstawowej

Autor Zbigniew Bobiński, Piotr Nodzyński, Mirosław Uscki
Data wydania 2020-01-15
Format 17x24,2
Oprawa twarda
Stron 291
Wydawca Aksjomat Toruń
Wydanie 1
36.30
szt. Do przechowalni
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wysyłka w ciągu 24 - 48 godzin
Cena przesyłki 15
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 15
Kurier DPD 17
Kurier DPD(Pobranie) 19
Dostępność 21 szt.
ISBN 978-83-60689-11-0
EAN 9788360689110

Stanisław Kowal, znany popularyzator matematyki elementarnej w latach 70. pisał: Matematyka jest najbardziej oszczędna w słowach. Może nawet obejść się bez słów. Nie istnieją dla niej programy językowe, bowiem jej język jest jak język muzyki - zrozumiały dla wszystkich ludzi świata. Dalej pisze: Przodować w naukach będzie ten naród, który najlepiej opanuje matematykę. Narody obojętne dla matematyki skazane są na pozostawanie w tyle.

Zdania te stają się szczególnie aktualne dzisiaj, gdy powstał spór o kształt matury, gdy pomniejsza się rolę matematyki w kształceniu młodych ludzi, w kształtowaniu ich umysłów i charakterów.Od lat ośrodek matematyków toruńskich stara się zachęcić nauczycieli do aktywności między innymi, organizując Ligę Zadaniową i konkurs Kangur Matematyczny. Pojawiają się tam ciekawe zadania, które mogą odgrywać pewną rolę w popularyzacji matematyki.

Ten zbiór zadań przeznaczony jest dla odradzających się kół matematycznych i do pomocy w indywidualnej pracy z uczniami zainteresowanymi matematyką.

Powstał on jako plon pracy nauczycieli polskich i rosyjskich i zawiera na ogół zadania niestandardowe. Wiele z tych zadań wykorzystywano w toruńskim ośrodku na seminarium zadaniowym dla nauczycieli matematyki, prowadzonym przez Zbigniewa Bobińskiego i Piotra Nodzyńskiego. Niestandardowość zadań polega na tym, że mimo często wysokiego stopnia ich trudności do ich rozwiązania nie jest potrzebna skomplikowana wiedza, a jedynie logiczne myślenie.

Skutek pracy nad tego typu zadaniami jest podobny do efektu treningu sportowca. Nie wystarczy bowiem posiadać predyspozycje umysłowe do rozwiązywania problemów, ale należy rozwijać je poprzez trening zadaniowy. Jeżeli „trening" taki rozpoczniemy wcześnie, możemy sprawić, że uczeń będzie systematycznie rozwijał swój umysł. Tego właśnie życzymy wszystkim czytelnikom.

Zadania w tym zbiorze ułożone są tematycznie i można je realizować z uczniami klas IV, V i VI, przeznaczając na to cały etap edukacyjny. Autorzy proponują, aby na zajęciach koła wielokrotnie powracać do tej samej tematyki w różnych klasach.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
  • Producenci