• Konkurencyjność małych miast w Polsce i jej uwarunkowania

Autor Karolina Józefowicz
Data wydania 2024-06-12
Format 16x23
Oprawa miękka
Stron 276
Wydawca Difin
Wydanie 1
67.50
szt. Do przechowalni
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wysyłka w ciągu 24 - 48 godzin
Cena przesyłki 15
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 15
Kurier DPD 17
Kurier DPD(Pobranie) 19
Dostępność 3 szt.
ISBN 978-83-8270-315-3
EAN 9788382703153
Konkurencyjność uznawana jest za jeden z podstawowych mechanizmów ekonomicznych. Uwzględniając kierunki polityki regionalnej, w których zwraca się m.in. uwagę na wzmacnianie potencjału konkurencyjnego jednostek terytorialnych, konkurencyjność małych miast należy uznać za zjawisko naturalne i spójne, powstałe w następstwie konkurencyjności dużych miast czy regionów.Książka koncentruje się na trzech aspektach konkurencyjności małych miast: społecznym, gospodarczym oraz środowiskowym. W warstwie empirycznej zaproponowano Lokalny Indeks Konkurencyjności, gdzie dokonana została ocena poziomu konkurencyjności małych miast w dwóch ujęciach. Pierwsze z nich - cząstkowe, w ramach trzech wyodrębnionych aspektów z wykorzystaniem metody TOPSIS. Drugie - ogólne, które stworzyło sposobność ku analiziezintegrowania społecznej, gospodarczej oraz środowiskowej konkurencyjności małych miast.Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono zróżnicowanie m.in. w ramach poszczególnych aspektów konkurencyjności, ale i w warstwie przestrzennej. Ujęciu ogólne pozwoliło dostrzec znaczny wzrost zintegrowania konkurencyjności małych miast w omawianych okresach.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
  • Producenci