• Manipulacje i oszustwa na rynku finansowym

Autor Jan Monkiewicz,Anna Jurkowska-Zeidler,Edyta Rutkowska-Tomaszewska
Data wydania 2020-09-29
Format 16,4x23,4
Oprawa miękka
Stron 464
Wydawca PWN
Wydanie 1
89.00
szt. Do przechowalni
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wysyłka w ciągu 24h
Cena przesyłki 12
Odbiór osobisty 0
Odbiór Osobisty 0
Paczkomaty InPost 12
Kurier DPD 17
Kurier DPD(Pobranie) 19
Dostępność 1 szt.
ISBN 978-83-01-21391-6
EAN 9788301213916

W książce autorzy podają analizie nadużycia na polskim rynku finansowym oraz sposoby przeciwdziałania i zapobiegania z perspektywy konsumenta. Omawiają nieprawidłowości na rynku finansowym, mechanizmy i narzędzia wykrywania oraz zapobiegania tym nieprawidłowościom oraz współczesne ramy ochrony konsumenta.

Publikacja adresowana jest do studentów, zawłaszcza studiów podyplomowych oraz nauczycieli akademickich (ekonomia, prawo, finanse), a także do osób przygotowujących się do egzaminów na doradców inwestycyjnych. Jest również praktycznym źródłem wiedzy dla osób uczestniczących w rynku finansowym - instytucji finansowych oraz instytucji nadzorczych.

"Walka z nieprawidłowościami dotyczącymi funkcjonowania rynku finansowego jest ciągłym wyzwaniem dla wielu instytucji, w tym szczególnie dla Rzecznika Finansowego. Zadanie to nigdy nie będzie łatwe, ze względu na zmieniające się uwarunkowania gospodarcze, niestałość systemu prawnego, a przede wszystkim z powodu wyobraźni, pomysłowości oraz kreatywności podmiotów dopuszczających się nadużyć. Oddane do rąk Czytelników opracowanie oprócz pogłębionej i rzetelnej oceny zarówno genezy nieprawidłowości, jak i ich przyczyn takich jak: niski poziom świadomości i wiedzy finansowej, luki regulacyjne, struktury motywacyjne w postaci określonych planów sprzedażowych produktów czy słabości w zakresie stosowania prawa, formułuje również wiele postulatów na przyszłość."

Mariusz J. Golecki, rzecznik finansowy

"Książka dotyczy niezwykle ważnej i aktualnej zarówno w Polsce, jak i na świecie problematyki ochrony konsumenta usług finansowych. Konsumenta, który wyposażony w oręż rozmaitych rozwiązań prawnych mających go chronić, w rzeczywistości jest słabszą stroną relacji istniejących na rynku finansowym. Publikacja stanowi, kompleksowe ujęcie problematyki ochrony konsumenta przed nadużyciami na rynku finansowym. Autorzy podjęli się zadania niezwykle trudnego, mając na uwadze szeroki zakres problematyki, której koniecznym było dokonanie wyboru określonego jej wycinka przy zachowaniu dyscypliny prowadzonego wywodu i przede wszystkim układu pracy."

prof. dr hab. Tomasz Nieborak

"Publikacja będzie wielce przydatna dla szerzenia wiedzy finansowej i podnoszenia świadomości ludzi w tym zakresie. Powinna być upowszechniana wśród studentów, a nawet młodzieży szkół średnich. Na niewątpliwą wartość merytoryczną książki istotny wpływ ma fakt, że do napisania pracy zaproszono spore grono praktyków."

prof. dr hab. Stanisław Owsiak

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
  • Producenci