• Modopolis. Dlaczego to, co nosimy, ma znaczenie

Autor Dana Thomas
Data wydania 2021-07-14
Format 14,5x20,5
Oprawa miękka
Stron 440
Wydawca Wydawnictwo Literackie
Wydanie 1
Tłumaczenie Hanna Pasierska
Brak towaru
32.28
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 - 48 godzin
Cena przesyłki 15
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 15
Kurier DPD 17
Kurier DPD(Pobranie) 19
Dostępność 0 szt.
ISBN 978-83-08-07408-4
EAN 9788308074084

Fascynująca lektura dla każdego, kto nosi ubrania.

„Library Journal"

Ogromne źródło wiedzy o skutkach szybkiej mody.

„Reader's Digest"

Nie musisz wyrzekać się wszystkiego, co lubisz, żeby zadbać o planetę!

Czy zastanawialiśmy się kiedyś, kto i jak zrobił nasze ubrania? I dlaczego wyrzucamy je po kilku zaledwie użyciach?

W ciągu roku od produkcji ponad połowa wszystkich ubrań ląduje na składowiskach odpadów albo jest palona. Przemysł odzieżowy zajmuje drugie miejsce (po koncernach naftowych) w rankingu branż najbardziej zanieczyszczających środowisko. W okolicach chińskich i indyjskich miasteczek, w których produkuje się dżinsy, wymarło życie w pobliskich wodach, zachorowalność na tajemnicze choroby płuc oraz skóry drastycznie wzrosła i przychodzi na świat więcej dzieci z wadami wrodzonymi.

Czy myślimy o tym wszystkim, gdy widzimy kolejne superokazje w popularnych sieciówkach i kupujemy na przecenach?

Doświadczona amerykańska dziennikarka Dana Thomas demaskuje i analizuje prawdziwą cenę fast fashion oraz jej estetyczne, ekonomiczne, społeczne i ekologiczne konsekwencje. Proponuje też alternatywne sposoby na kompletowanie garderoby i pozostanie modnym - przedstawia firmy, które są eko i respektują zasady sprawiedliwego handlu; pisze o wypożyczalniach strojów i właściwym dbaniu o ubrania.

Lektura tej książki odświeża i porządkuje nie tylko szafy, ale i głowy.

Danie Thomas udało się zwrócić uwagę na główne problemy przemysłu o wartości 2,4 biliona dolarów rocznie w sposób, który zaangażuje nie tylko modę, ale także osoby zainteresowane ekonomią, prawami człowieka i polityką klimatyczną.

„New York Times Book Review"

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
  • Producenci
  • Sklep zamknięty

Sklep tymczasowo niedostępny