-
Pornotopia. Playboy, architektura i biopolityka w czasach zimnej wojny
44.25
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wysyłka w ciągu | 24 - 48 godzin |
Cena przesyłki | 15 |
Dostępność | 6 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-66082-14-4 |
EAN | 9788366082144 |
„Playboy" był czymś znacznie więcej niż zwykłym magazynem erotycznym -współtworzył architektoniczne imaginarium drugiej połowy XX wieku. „Playboy"to rezydencje i imprezy, tropikalna grota i przeszklona podziemna bawialnia, wktórej goście mogą podziwiać króliczki pływające nago w basenie; to okrągłełóżko, w którym Hefner baraszkuje z playmates; to garsoniera, prywatnyodrzutowiec, klub z sekretnymi pokojami, zoo w ogrodzie, to tajemny zamek ioaza w wielkim mieście. Z czasem „Playboy" stał się pierwszą pornotopią epokimass mediów.
Paul B. Preciado, fragment książki
Zimna wojna to czas zakwestionowania reżimu biopolitycznego, intensywnychdziałań ruchów feministycznych, pojawienia się pigułki antykoncepcyjnej, a takżewykształcenia postindustrialnych mechanizmów produkcji i pracy niematerialnej.Nie tylko telewizyjne reality show, które jest wynalazkiem Hugh Hefnera, lecztakże home office z podpiętym do multimedialnej sieci łóżkiem pełniącym funkcjębiura wydają się dziś co najmniej prorocze.
Dorota Jędruch, fragment wstępu do wydania polskiego
O autorze:
Paul B. Preciado - hiszpański pisarz, filozof i kurator sztuki. Wykładał historiępolityczną ciała, teorię gender oraz historię performance'u na Uniwersytecie ParisVIII. Jego zainteresowania obejmują problemy tożsamości, płci, architektury,seksualności. Jest autorem wielu tekstów dotyczących tej tematyki oraz książek, zktórych w polskim przekładzie ukazał się Testo ćpun. Seks, narkotyki i biopolitykaw dobie farmakopornografii - dziennik dokumentujący proces przyjmowaniaprzez autora testosteronu podczas procesu korekty płci, a zarazem politycznahistoria technologii związanych z ludzką seksualnością. Preciado był dyrektoremprogramów publicznych w Muzeum Sztuki Współczesnej w Barcelonie w latach2012-2014, kuratorem programów publicznych realizowanych w ramachdocumenta 14 w Kassel i Atenach w 2017 roku oraz kuratorem pawilonutajwańskiego na Biennale Sztuki w Wenecji w 2019 roku. Współpracuje zCentrum Georges Pompidou w Paryżu.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
- Producenci