• Wyrzuć z głowy słonia

Autor Kevin Simler,Robin Hanson
Data wydania 2020-11-23
Format 14,1x20,5
Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Stron 492
Wydawca Bez Fikcji
Wydanie 1
Brak towaru
33.68
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 - 48 godzin
Cena przesyłki 15
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 15
Kurier DPD 17
Kurier DPD(Pobranie) 19
Dostępność 0 szt.
ISBN 978-83-8178-282-1
EAN 9788381782821

„To najbardziej niekonwencjonalny poradnik, jaki kiedykolwiek zdarzy wam się przeczytać. Równocześnie jednak najważniejszy ze wszystkich".
Andrew McAfee, przewodniczący grupy naukowców na Massachusetts Institute of Technology; współautor książki Machine, Platform, Crowd

„Ta książka zmieni wasze postrzeganie świata".
Allan Dafoe, wykładowca nauk politycznych na Yale University

Jak oszukujemy siebie, żeby oszukać innych?

Jesteśmy ssakami, a ssaki są istotami społecznymi. Nasze mózgi zostały zaprogramowane w taki sposób, aby nie tylko polować i gromadzić pożywienie, lecz także dominować, również społecznie. Często odbywa się to za pomocą oszukiwania innych lub... siebie. Jednakże, choć jesteśmy skupionymi na sobie intrygantami, korzyść przynosi nam to, że udajemy, iż tak nie jest. Im mniej wiemy o naszych ukrytych motywach, tym lepiej, i dlatego nie lubimy rozmawiać czy nawet myśleć o tym, jak bardzo jesteśmy samolubni. To jest właśnie zjawisko „słonia w głowie". A ponieważ jest ono dla nas nieprzyjemne, robimy z niego temat tabu, zamiast zastanowić się nad naszą naturą i zdać sobie sprawę z przyczyn naszego zachowania.

Celem tej książki jest skonfrontowanie tych ukrytych motywów, namierzenie ciemnych, niezbadanych zakątków naszej psychiki i rzucenie na nie światła. Kiedy już to się stanie, będziemy mogli popracować nad lepszym zrozumieniem samych siebie: Dlaczego się śmiejemy? Dlaczego chwalimy się podróżami? Dlaczego wolimy mówić, niż słuchać?

„Ta książka mówi o rzeczach, o których twój mózg nie chce, żebyś wiedział".Jaan Tallinn, założyciel Skype'a, Centrum Badań nad Ryzykiem Egzystencjalnym

„W tej gruntownie przemyślanej książce Simler i Hanson ujawniają niepokojący fakt, że znaczna część naszych zachowań jest ukierunkowana na konsumpcję społeczną - podejmujemy decyzje, które sprawiają, że inni dobrze nas oceniają, a nie dlatego, że są to dobre wybory".
Hugo Mercier, badacz z Institut des Sciences Cognitives

„Niezmiernie przenikliwe i trafne spojrzenie na życie ludzi".
David Biello, kustosz w TED; autor książki The Unnatural World

„Simler i Hanson znowu tego dokonali - dobrze opisali nową, wielką ideę".
Gregory Benford, wykładowca fizyki na University of California w Irvine;
dwukrotny zdobywca nagrody Nebula; autor książki The Berlin Project

„Trudno wyrazić słowami, jak istotna jest to książka"
Tucker Max, autor książki I Hope They Serve Beer in Hell

„Prowokujący i całkowicie przejrzysty opis tego, jak i dlaczego oszukujemy siebie, naszych rywali i przyjaciół".
Steven Landsburg, wykładowca ekonomii na University of Rochester

„Książka przemyślana i skłaniająca do zadawania pytań".
Andrew Gelman, wykładowca statystyki na Columbia University

„Simler i Hanson ujawniają i nazywają ukryte motywy, które mają znaczny wpływ na to, co mówimy lub robimy".
William MacAskill, wykładowca filozofii na Oxford University; autor książki Doing Good Better

„Współcześnie żyje zaledwie kilkoro ludzi, których warto posłuchać. Robin Hanson jest jednym z nich".
Ralph Merkle, badacz kryptografii klucza publicznego

„To bardzo niepokojąca i ważna książka".
Arnold Kling, autor książki The Three Languages of Politics
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
  • Producenci