• Złe decyzje zakupowe. Błędy, które mogą kosztować Twoją firmę miliony

Autor Peter Smith
Data wydania 2021-10-08
Format 14,1x21,8
Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Stron 372
Wydawca MT Biznes
Wydanie 1
Tłumaczenie Bartosz Sałbut
Brak towaru
48.65
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 - 48 godzin
Cena przesyłki 15
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 15
Kurier DPD 17
Kurier DPD(Pobranie) 19
Dostępność 0 szt.
ISBN 978-83-8231-068-9
EAN 9788382310689

Firmy (małe i duże) w związku z nabywaniem produktów i usług mogą marnować pieniądze na wiele różnych sposobów.

Zacznijmy od anegdoty: amerykański naukowiec pracujący dla sektora kosmicznego chwali się podczas konferencji swojemu rosyjskiemu koledze, że NASA wydała miliony dolarów na wynalezienie pióra, które pozwoliłoby astronautom pisać w stanie nieważkości. I że po kilku latach odnieśli sukces: zaprojektowali specjalny mechanizm, który pompuje tusz do stalówki w środowisku pozbawionym grawitacji. „To naprawdę sprytne - mówi Rosjanin. - Rzeczywiście świetnie to obmyśliliście. My po prostu używamy ołówków".

O tym właśnie jest ta książka - o marnotrawieniu pieniędzy na gigantyczną skalę na bezsensowne projekty. Żaden kraj, żadna organizacja, żadna firma nie są wolne od takich nieudanych inwestycji. Praktyki i procesy związane ze złymi decyzjami zakupowymi widać zarówno wtedy, gdy w KFC - ku przerażeniu klientów firmy - zabraknie mięsa z kurczaków albo gdy firma taka jak Skanska wypłaca olbrzymie kwoty oszustom na podstawie złych faktur, jak i wtedy, kiedy władze Kenii wydają 35 milionów dolarów na kilkanaście kilometrów ogrodzenia z siatki.

Peter Smith, specjalista mający za sobą 35-letnie doświadczenie w zakresie zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw, stworzył wciągającą opowieść o największych błędach oraz oszustwach związanych z zakupami dóbr i usług, które przydarzyły się zarówno nowicjuszom, jak i ekspertom z całego świata. Zebrał w niej ważne lekcje na temat tego, jak nie zarządzać firmą, a także praktyczne wskazówki, jak uniknąć kompromitujących błędów, zminimalizować straty i podejmować dobre strategiczne decyzje

***

Mnóstwo faktów, a także zabawnych i praktycznych anegdot. Ta książka to prawdziwe objawienie! [...] Opisuje liczne kosztowne katastrofy! Jeśli tej książki nie przeczytasz, sam możesz zostać taką katastrofą dotknięty!

dr Richard Russil, autor i trener

Ograniczenia związane z Covid-19 pokazały, jak ważne są globalne łańcuchy dostaw oraz jakie trudności powoduje sytuacja, w których wszyscy chcą kupić to samo w tym samym czasie. Książka Petera pokazuje, gdzie może dojść do zakupowych katastrof i jak można ich uniknąć. Gdyby ukazała się przed wybuchem pandemii, pewnie niektórych związanych z nią koszmarnych wpadek można by uniknąć. Lektura obowiązkowa dla przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego.

generał porucznik sir Andrew Gregory, kontroler, SSAFA

Znakomita okazja, by uczyć się na cudzych błędach zamiast na własnych. Na podstawie świetnie przygotowanych i omówionych przykładów Peter pokazuje początkującym oraz doświadczonym fachowcom, w jaki sposób mogą uniknąć tych samych błędów. Gorąco polecam tę książkę każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z wydawaniem pieniędzy w imieniu organizacji.

Garry Mansell, były menedżer ds. zakupów w Coupa Software

Peter Smith zawarł tu bogactwo przykładów korupcji, ale i niezamierzonych acz kosztownych błędów popełnianych przez ludzi biznesu. Na zakupy dóbr i usług organizacje wydają biliony dolarów, więc to lektura obowiązkowa dla wszystkich członków kierownictwa, którzy za ten proces odpowiadają lub go nadzorują.

Raj Sharma, założyciel i prezes Public Spend Forum

***

Peter Smith ma ponad 35-letnie doświadczenie w realizacji procesów nabywczych i zarządzaniu łańcuchem dostaw, jest również konsultantem, analitykiem i autorem książek o tej tematyce. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora zarządzającego w Procurement Excellence Ltd, czołowej firmie konsultingowej. Jest uznawany za jednego z najlepszych brytyjskich ekspertów w zakresie poprawy wyników organizacji w sektorze publicznym i prywatnym poprzez usprawnienia w procesie nabywczym. Wykształcenie matematyczne odebrał na Cambridge University, jest również byłym przewodniczącym i obecnym członkiem Chartered Institute of Procurement and Supply. Jego pierwsza książka, Buying Professional Services, ukazała się w 2010 roku nakładem wydawnictwa Profile.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
  • Producenci